Registrering

För att kunna få statlig ersättning behöver ni registrerar er som arbetsgivare med korrekt bankgiro eller bankkonto.

Gör så här:

  1. Logga in som arbetsgivare
  2. Använd ditt BankId för att identifiera dig.
  3. Du kommer nu in på Arbetsgivarportalen och ska ange organisationsnumret för den organisation som du ska administrera. Systemet kontrollerar att organisationen omfattas av CIKO.
  4. Ange dina kontaktuppgifter, e-post och mobilnummer.
  5. Systemet tar fram den eller de firmatecknare som är kopplade till organisationen. Ange den eller de firmatecknare som ska godkänna dig som administratör samt ange deras e-post och mobilnummer.
  6. Kontrollera uppgifterna och tryck på slutför.
    • För organisationer som inte är registrerade hos Bolagsverket ska administratören själv intyga att hen har rätt att företräda organisationen. 
  7. Ett textmeddelande skickas till firmatecknare:
  8. Firmatecknare loggar in och godkänner administratören.
  9. Ett textmeddelande skickas till administratören:


  10. Logga in på Mina sidor och ange det bankgiro eller bankkonto som ska kopplas till organisationen.
  11. Ett nytt textmeddelande skickas till firmatecknare för att bekräfta uppgifterna:
  12. När bankuppgifterna är godkända av firmatecknare får du som administratör ett textmeddelande:
  13. Registreringen är nu klar. CIKO kommer att för er räkning ansöka om den statliga ersättningen och göra eventuell utbetalning.

Läs mer om statlig ersättning

Logga in arbetsgivare