Registrering
För att kunna hantera bankuppgifter och ta del av utbetalningsunderlag och underrättelser om beslut behöver ni registrera er som arbetsgivare.
Gör så här:
- Logga in som arbetsgivare
- Använd ditt BankId för att identifiera dig.
- Du kommer nu in på Arbetsgivarportalen och ska ange organisationsnumret för den organisation som du ska administrera. Systemet kontrollerar att organisationen omfattas av CIKO eller Omstella.
- Ange dina kontaktuppgifter, e-post och mobilnummer.
- Systemet tar fram den eller de firmatecknare som är kopplade till organisationen. Ange den eller de firmatecknare som ska godkänna dig som administratör samt ange deras e-post och mobilnummer.
- Kontrollera uppgifterna och tryck på slutför.
- För organisationer som inte är registrerade hos Bolagsverket ska administratören själv intyga att hen har rätt att företräda organisationen.
- Ett textmeddelande skickas till firmatecknare:
- Firmatecknare loggar in och godkänner administratören.
- Ett textmeddelande skickas till administratören:
- Logga in på Mina sidor och kontrollera att CIKO har rätt bankgiro till er organisation. Saknas kontouppgifter eller om uppgifterna är felaktiga kan rätt konto läggas in.
- Vid ändring av bankuppgifter skickas ett nytt textmeddelande till firmatecknare som behöver bekräfta uppgifterna:
- När bankuppgifterna är godkända av firmatecknare får du som administratör ett textmeddelande:
- Registreringen är nu klar.
Läs mer om statlig ersättning
Logga in arbetsgivare