Registrering

För att kunna hantera bankuppgifter och ta del av utbetalningsunderlag och underrättelser om beslut behöver ni registrera er som arbetsgivare.

Gör så här:

  1. Logga in som arbetsgivare
  2. Använd ditt BankId för att identifiera dig.
  3. Du kommer nu in på Arbetsgivarportalen och ska ange organisationsnumret för den organisation som du ska administrera. Systemet kontrollerar att organisationen omfattas av CIKO eller Omstella.
  4. Ange dina kontaktuppgifter, e-post och mobilnummer.
  5. Systemet tar fram den eller de firmatecknare som är kopplade till organisationen. Ange den eller de firmatecknare som ska godkänna dig som administratör samt ange deras e-post och mobilnummer.
  6. Kontrollera uppgifterna och tryck på slutför.
    • För organisationer som inte är registrerade hos Bolagsverket ska administratören själv intyga att hen har rätt att företräda organisationen. 
  7. Ett textmeddelande skickas till firmatecknare:
  8. Firmatecknare loggar in och godkänner administratören.
  9. Ett textmeddelande skickas till administratören:


  10. Logga in på Mina sidor och kontrollera att CIKO har rätt bankgiro till er organisation. Saknas kontouppgifter eller om uppgifterna är felaktiga kan rätt konto läggas in.
  11. Vid ändring av bankuppgifter skickas ett nytt textmeddelande till firmatecknare som behöver bekräfta uppgifterna:
  12. När bankuppgifterna är godkända av firmatecknare får du som administratör ett textmeddelande:
  13. Registreringen är nu klar. 

Läs mer om statlig ersättning

Logga in arbetsgivare